עוקבים בטיקטוק מול עוקבים באינסטגרם

מאמר זה דן בערך העוקבים של טיקטוק לעומת עוקבים באינסטגרם, תוך שקלול היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה עבור משפיענים ועסקים כאחד. על ידי בחינת גורמים כמו שיעורי מעורבות, נתונים דמוגרפיים ואפשרויות מונטיזציה, מטרת המאמר היא לספק תובנות חשובות עבור אלה המחפשים להגדיל את הנוכחות המקוונת שלהם.

 

מאמר זה דן בערך העוקבים של טיקטוק לעומת עוקבים באינסטגרם, תוך שקלול היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה עבור משפיענים ועסקים כאחד. על ידי בחינת גורמים כמו שיעורי מעורבות, נתונים דמוגרפיים ואפשרויות מונטיזציה, מטרת המאמר היא לספק תובנות חשובות עבור אלה המחפשים להגדיל את הנוכחות המקוונת שלהם.

שיעורי מעורבות: איפה טיקטוק ואינסטגרם עומדים?

כשמדובר במדיה חברתית, שיעורי המעורבות הם קריטיים עבור עסקים ומשפיעים כאחד. אחרי הכל, להיות קהל עוקבים גדול זה נהדר, אבל אם אף אחד לא מתעסק בתוכן שלך, זה לא יעשה לך הרבה טוב. אז איך מסתדרים טיקטוק ואינסטגרם מבחינת שיעורי המעורבות?

האלגוריתם של טיקטוק מעדיף מעורבות: האלגוריתם של טיקטוק נועד לתעדף תוכן שמניע מעורבות. זה אומר שאם אתה יוצר סרטון שמקבל הרבה לייקים, תגובות ושיתופים, TikTok יציג אותו ליותר אנשים. כתוצאה מכך, משתמשי TikTok רבים נהנים משיעורי מעורבות גבוהים יותר מאשר בפלטפורמות אחרות.

האלגוריתם של אינסטגרם יכול להיות מסובך: האלגוריתם של אינסטגרם קצת יותר מסובך מזה של טיקטוק. למרות שמעורבות עדיין חשובה, ישנם גורמים רבים אחרים שבאים לידי ביטוי. לדוגמה, האלגוריתם לוקח בחשבון כמה מהר הפוסט שלך מקבל מעורבות, כמה זמן אנשים מבלים בצפייה בו, ואפילו באיזו שעה ביום אתה מפרסם. כתוצאה מכך, יכול להיות קשה יותר להניע באופן עקבי מעורבות באינסטגרם.

תוכן טיקטוק ניתן יותר לשיתוף: אחת הסיבות לכך ש-טיקטוק נוטה לשיעורי מעורבות גבוהים יותר היא שהתוכן שלה נועד לשיתוף. תכונת ה"דואט" של טיקטוק מאפשרת למשתמשים ליצור סרטונים בתגובה לתוכן של משתמשים אחרים, מה שמקל על שיתוף פעולה ושיתוף רעיונות. בנוסף, עמוד "בשבילך" של טיקטוק תוכנן במיוחד כדי להציג תוכן של יוצרים חדשים ומתפתחים, מה שמקל על המשתמשים לגלות חשבונות חדשים וליצור איתם קשר.

 

האם טיקטוק ואינסטגרם מושכים נתונים דמוגרפיים שונים?

זה לא סוד שפלטפורמות שונות של מדיה חברתית נוטות למשוך דמוגרפיה שונות. אז האם טיקטוק ואינסטגרם פונים לקבוצות שונות של אנשים?

טיקטוק משתווה צעיר יותר: טיקטוק ידועה בבסיס המשתמשים הצעיר שלה, כאשר רוב המשתמשים שלה נופלים בין הגילאים 16 עד 24. זה כנראה נובע מההתמקדות של האפליקציה בתוכן קצר ומבדר, שנוטה לפנות לקהל צעיר יותר. בנוסף, האלגוריתם של טיקטוק נועד להציג תוכן של יוצרים חדשים ומתפתחים, מה שעזר למשתמשים צעירים יותר להשיג אחיזה באפליקציה.

לאינסטגרם בסיס משתמשים מגוון יותר: בעוד לאינסטגרם יש גם בסיס משתמשים צעיר, הקהל שלה מגוון יותר מבחינת גיל ותחומי עניין. ההתמקדות של אינסטגרם בתוכן חזותי הפכה אותה לפופולרית בקרב צלמים, אמנים ואנשי קריאייטיב אחרים, כמו גם עסקים המעוניינים להציג את המוצרים שלהם. בנוסף, תכונת הסיפורים של אינסטגרם סייעה לפלטפורמה לפנות למגוון רחב יותר של משתמשים, מכיוון שהיא מאפשרת תוכן סתמי יותר מאחורי הקלעים.

טיקטוק פופולרי יותר בקרב דור Z: דמוגרפיה מרכזית אחת שנמשכת במיוחד ל-TikTok היא דור ה-Z. קבוצה זו, הכוללת אנשים שנולדו בין 1997 ל-2012, ידועה באהבתה לתוכן קצר ובגודל ביס. בנוסף, דור Z נוטה להיות בעל ידע טכנולוגי יותר מהדורות הקודמים, מה שגורם להם להתנסות בפלטפורמות מדיה חברתית חדשות כמו TikTok. אינסטגרם פונה למגוון רחב יותר של משתמשים: אמנם אינסטגרם אולי לא פופולרי בקרב משתמשים צעירים יותר כמו TikTok, אבל היא עדיין פונה למגוון רחב יותר של אנשים. מבלוגרי אופנה, פודיז ועד לחובבי טיולים, יש באינסטגרם קהילה כמעט לכולם. זה הפך אותה לפלטפורמה בעלת ערך עבור עסקים ומשפיענים המעוניינים להגיע לקהל מגוון.

 

להרוויח כסף: איזו פלטפורמה מציעה מונטיזציה טובה יותר?

עבור יוצרים ומשפיענים רבים, מדיה חברתית היא דרך להרוויח כסף באמצעות שותפויות מותג, תוכן ממומן ואסטרטגיות מונטיזציה אחרות. אז איזו פלטפורמה מציעה הזדמנויות טובות יותר להרוויח כסף: TikTok או Instagram?

אפשרויות המונטיזציה של טיקטוק: טיקטוק הוציאה לאחרונה מספר אפשרויות מונטיזציה ליוצרים, כולל קרן היוצר, שמשלמת ליוצרים עבור התוכן שלהם על סמך צפיות ומעורבות. בנוסף, טיקטוק מאפשר למשתמשים לקבל מתנות מהעוקבים שלהם במהלך סטרימינג בשידור חי, שניתן לממש אותם בכסף. עם זאת, אפשרויות המונטיזציה של טיקטוק עדיין מוגבלות במידה מסוימת בהשוואה לפלטפורמות אחרות, ויכול להיות קשה להעפיל לקרן היוצר.

אפשרויות המונטיזציה של אינסטגרם: אינסטגרם מציעה מגוון רחב יותר של אפשרויות מונטיזציה ליוצרים, כולל פוסטים ממומנים, שותפויות מותגים ושיווק שותפים. בנוסף, תכונת הקניות של אינסטגרם מאפשרת לעסקים למכור מוצרים ישירות דרך האפליקציה, מה שמספק מקור הכנסה נוסף ליוצרים. עם זאת, האלגוריתם של אינסטגרם יכול להקשות על יוצרים קטנים יותר להשיג אחיזה ולמשוך חסויות.

 

האם אתה מוכן להתאים את האסטרטגיה שלך לפלטפורמה חדשה?

עם פלטפורמות מדיה חברתית חדשות שצצות מדי שנה, חשוב ליוצרים ולעסקים להיות בעלי הסתגלות ורצון לנסות דברים חדשים. אם בניתם עוקבים חזקים באינסטגרם אבל עדיין לא חקרתם את טיקטוק, אולי כדאי להתנסות בפלטפורמה כדי לראות אם היא מתאימה לתוכן שלכם. באופן דומה, אם התמקדת אך ורק ב-YouTube אך לא חקרתם פלטפורמות אחרות כמו Twitch או TikTok, אולי כדאי להסתעף כדי להגיע לקהל חדש. עם זאת, חשוב לזכור שלכל פלטפורמה יש קהל ותרבות ייחודיים משלה, ומה שעובד בפלטפורמה אחת אולי לא יעבוד באחרת. לדוגמה, הסרטונים הקצרים של TikTok, לעתים קרובות הומוריסטיים, עשויים שלא לתרגם היטב לקהל המקצועי יותר של LinkedIn. לפני הצלילה לפלטפורמה חדשה, חשוב לעשות את המחקר ולהבין את קהל היעד ואת שיטות העבודה המומלצות של הפלטפורמה. התאמת האסטרטגיה שלך לפלטפורמה חדשה עשויה לדרוש גם שינוי בתהליך יצירת התוכן שלך. לדוגמה, האלגוריתם של טיקטוק מתגמל פרסום תכוף ועקבי, כך שיוצרים עשויים להצטרך לייצר יותר תוכן ממה שהם רגילים אליו כדי להשיג אחיזה בפלטפורמה. בנוסף, לכל פלטפורמה יש סט משלה של תכונות וכלים שניתן להשתמש בהם כדי לשפר את התוכן שלך, לכן חשוב להכיר את התכונות הללו ולהתנסות בפורמטים שונים כדי לראות מה עובד הכי טוב עבור הקהל שלך.

לסיכום, גם לעוקבי טיקטוק וגם באינסטגרם יש ערך ייחודי משלהם בהתאם למטרות של יוצר התוכן או העסק. טיקטוק עשויה להציע שיעורי מעורבות גבוהים יותר ודמוגרפיה צעירה יותר, בעוד שאינסטגרם מספקת יותר אפשרויות מונטיזציה ובסיס משתמשים מבוסס היטב. בסופו של דבר, חיוני להבין את ההבדלים בין שתי הפלטפורמות ולהתאים אסטרטגיות בהתאם כדי למקסם את ההצלחה.

 

 

 

 

שיתוף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים