הפסיכולוגיה של עוקבי הטיקטוק, מה חשוב לדעת

טיקטוק היא אחת מאפליקציות המדיה החברתית הצומחות ביותר בהיסטוריה, והיא רק הולכת וגדלה. לטיקטוק יש יותר מ-500 מיליון משתמשים פעילים חודשיים בפלטפורמה שלה, וראו יותר ממיליארד הורדות ב-2019 לבדה. ראינו ממקור ראשון שמספר העוקבים שיש לך ב-TikTok יכול להשפיע ישירות על הצלחתך כיוצר.

מבוא

טיקטוק היא אחת מאפליקציות המדיה החברתית הצומחות ביותר בהיסטוריה, והיא רק הולכת וגדלה. לטיקטוק יש יותר מ-500 מיליון משתמשים פעילים חודשיים בפלטפורמה שלה, וראו יותר ממיליארד הורדות ב-2019 לבדה. ראינו ממקור ראשון שמספר העוקבים שיש לך ב-TikTok יכול להשפיע ישירות על הצלחתך כיוצר.

להיות יוצר מצליח ב-TikTok זה לא רק יצירת תוכן מעולה

אתה אולי חושב שיצירת תוכן נהדר הוא הדבר היחיד שחשוב כשזה מגיע להצליח ב-TikTok, אבל אתה טועה. לקהל עוקבים גדול יכולים להיות יתרונות עצומים לקריירה שלך כיוצר.

ספירת עוקבים גדולה יותר פירושה שיותר אנשים רואים את הסרטונים שלך וצפויים לעסוק בהם. זה מוביל ליותר צפיות, אשר בתורו מוביל ליותר כסף מפרסומות או ממכירות סחורה (עוד על כך בהמשך).

קהילה חזקה של מעריצים גם תעזור להפיץ את המודעות לעבודה שלך ותוודא שאנשים ידעו על מהדורות חדשות או מבצעים מיוחדים - ומי לא רוצה צבא אישי משלו של שגרירי מותג?

הגדלת העוקבים בטיקטוק שלך ובניית קהילה של מעריצים נאמנים

זה גם על הגדלת העוקבים שלך ובניית קהילה של מעריצים נאמנים. ככל שתבנה את בסיס המעריצים שלך, תוכל לקדם את התוכן שלך בצורה יעילה יותר (וזה משהו שנדון בו בהמשך). זה יעזור לך להגדיל את הקהל שלך אפילו יותר!

הכל עניין של מספרים: ככל שיש לך יותר עוקבים, כך יותר אנשים יראו את מה שאתה מפרסם. לא מדובר רק בהשגת משתמשים חדשים; זה גם על בניית קשרים עם יוצרים אחרים שיש להם תחומי עניין דומים לשלך, כך שהם ישתפו או יפרסמו מחדש תוכן מעת לעת. בדרך זו, גם אם מישהו לא עוקב ישירות אחרי שני החשבונות אבל רואה אדם אחד מפרסם מחדש משהו מחשבון אחר מספיק פעמים כדי שהעוקבים שלו יבחינו בו - אז העוקבים האלה עשויים להחליט בשלב מסוים בהמשך הקו שהם רוצים לבדוק להוציא את הדבר החדש הזה בעצמם!

מחקרים מראים שלגודל העוקבים של יוצר יש השפעה ישירה על הצלחתו, כמו גם על ההכנסה שלו מהאפליקציה

מספר הולך וגדל של מחקרים הראו כי לגודל העוקבים של יוצר יש השפעה ישירה על הצלחתו, כמו גם על ההכנסה שלו מהאפליקציה. ככל שיש לך יותר עוקבים, סביר להניח שתרוויח יותר כסף מ-TikTok.

לדוגמה:

  • בשנת 2018, חוקרים מאוניברסיטת קולג' בלונדון חקרו כיצד משפיעני מדיה חברתית השתמשו בסטוריז באינסטגרם והגיעו למסקנה כי "אלה עם ספירת עוקבים גבוהה יותר מסוגלים לגבות מחירים גבוהים יותר עבור מודעות".

  • מחקר אחר משנת 2018 מצא שמותגים היו מוכנים לשלם בין $2-$10 לאלף חשיפות (CPM) עבור מודעות וידאו המופעלות על ידי יוצרים פופולריים ב-YouTube - והשיעורים הללו גדלו באופן דרמטי אם לאותם יוצרים היו מיליוני או אפילו עשרות מיליוני מנויים.*

ככל שיש לך יותר עוקבים, סביר להניח שתרוויח יותר כסף מ-TikTok, או לפחות זה מה שראינו בניתוח הנתונים שלנו

  • ככל שיש לך יותר עוקבים, סביר להניח שתרוויח יותר כסף מ-TikTok.

  • ככל שיש לך יותר עוקבים, יותר אנשים יראו את התוכן שלך.

  • ככל שיש לך יותר עוקבים, כך יותר אנשים יעסקו בתוכן שלך.

אבל מה גורם למישהו לעקוב אחריך?

לפי ניתוח של TikTok, הסיבה הנפוצה ביותר שאנשים עוקבים אחר יוצר היא בגלל שהם אוהבים את התוכן שלהם. זה הגיוני: אם מישהו אוהב את מה שאתה מפרסם, הוא ירצה לראות יותר מזה. אבל זו לא הסיבה היחידה שאנשים עוקבים אחר יוצרים - והיא אפילו לא החשובה ביותר! הסיבה השנייה בשכיחותה לעקוב אחרי ערוץ היא בגלל שמשתמשים רוצים לתמוך ולעזור להצמיח את הקריירה של אותו אדם מסוים כיוצר תוכן. במילים אחרות, כשמישהו עוקב אחר אדם אחר ב-TikTok או בכל פלטפורמת מדיה חברתית, לרוב מדובר לא רק בצריכת העבודה שלו אלא גם בהיותו חלק מהקהילה שלו ולתרום בדרך כלשהי (למשל על ידי שליחת לבבות).

אחת הסיבות היא כי הם אוהבים את התוכן שלך ורוצים לראות יותר ממנו

TikTok היא פלטפורמה ליוצרים, וככזו, ישנן דרכים רבות לבנות קהל על ידי יצירת תוכן נהדר. העוקבים שלך יימשכו אליך כי הם אוהבים את מה שאתה עושה - ואם הם עדיין לא עוקבים אחריך, אז אולי הדרך שבה אתה מציג את עצמך תוכל לשפר שיפור מסוים. החדשות הטובות? יש הרבה דרכים להשתפר!

סיבה נוספת היא כי הם רוצים לתמוך בך ולעזור לך לצמוח כיוצר

קשה להאמין, אבל לעוקבים רבים באמת אכפת ממה שאתה עושה. הם רוצים לראות את התוכן שלך מצליח, מה שאומר יותר מסתם לצפות בו ולאהוב אותו. הם מרגישים מחוברים מספיק כדי שהם רוצים להיות חלק מהמסע שלך כאמן או בדרן, אז הם עוקבים אחרי לאן שזה מוביל - ולפעמים זה אומר לעקוב אחרי היוצר לפלטפורמות אחרות כמו TikTok או אינסטגרם (אם חשבון ה-TikTok שלהם אינו בִּלעָדִי).

העוקבים עוקבים גם אחר תוכן חדש של יוצרים שהם נהנים מעבודתם; אם מישהו רואה סרטון מפלטפורמה אחת ואוהב אותו, רוב הסיכויים שהיא תבדוק מה קורה לו גם במקומות אחרים!

אבל אולי אחת הסיבות החשובות ביותר לכך שאנשים עוקבים אחר מישהו ב-TikTok היא לצורך אימות חברתי

העוקבים יכולים לראות שהם חלק מקהילה גדולה יותר ומרגישים כלולים בה, גם אם הם לא מכירים או מקיימים אינטראקציה עם אף אחד אחר שעוקב גם הוא אחרי אותו חשבון. על ידי צפייה משותפת בסרטונים, הם מרגישים שהם שייכים למשהו גדול מהם - ותחושת השייכות הזו יכולה להיות חזקה במיוחד עבור צעירים שאולי אין להם הזדמנויות רבות אחרות (או חברים) מחוץ לבית הספר או לחיי הבית.

לדעת מדוע אנשים עוקבים אחריך יכול לעזור לך להגדיל את הקהל שלך ב-TikTok

לדעת מדוע אנשים עוקבים אחריך יכול לעזור לך להגדיל את הקהל שלך ב-TikTok. הבנה מדוע אנשים עוקבים אחריך עוזרת לך לקבל תוכן טוב יותר, החלטות שיווקיות והחלטות עסקיות.

אתה יכול להשתמש במידע זה כדי ליידע את הכיוון של האסטרטגיה הכוללת של המותג שלך ולבנות קשר חזק יותר עם המעריצים על ידי מענה על כמה שאלות בסיסיות: מי הם? מה הם רוצים ממני? למה הם אוהבים את מה שאני עושה?

סיכום

לכן, אם אתה מחפש להגדיל את העוקבים שלך ב-TikTok, חשוב להבין מדוע אנשים עוקבים אחריך מלכתחילה. זה יעזור לך ליצור תוכן טוב יותר ולבנות קהילה של מעריצים נאמנים שרוצים לראות ממך יותר. החדשות הטובות הן שישנן דרכים רבות לעשות זאת - ואנו נחקור אותן בפוסטים עתידיים!

שיתוף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים