שיווק מעבר לגבולות: טיפים להתרחבות גלובלית ושיווק בינלאומי

שיווק הוא חלק מכריע בכל עסק, והרבה חברות מצאו הצלחה בשיווק המוצרים והשירותים שלהן מעבר לגבולות. עם זאת, ישנם דברים רבים שיש לקחת בחשבון בעת קבלת ההחלטה להיכנס לשווקים חדשים. הנה כמה טיפים כיצד לגשת להתרחבות גלובלית ולשיווק בינלאומי

 

מבוא

שיווק הוא חלק מכריע בכל עסק, והרבה חברות מצאו הצלחה בשיווק המוצרים והשירותים שלהן מעבר לגבולות. עם זאת, ישנם דברים רבים שיש לקחת בחשבון בעת קבלת ההחלטה להיכנס לשווקים חדשים. הנה כמה טיפים כיצד לגשת להתרחבות גלובלית ולשיווק בינלאומי

היו מודעים להבדלים התרבותיים ומבינים אותם

הדבר הראשון שצריך לזכור הוא שהבדלים תרבותיים אינם קשורים רק לשפה. הם יכולים להיות בסגנון עסקי, ערכים ונורמות, אפילו אמונות דתיות. הבדלי תרבות ניכרים במיוחד כאשר אתה עושה עסקים עם מישהו ממדינה או אזור שונה משלך.

לדוגמה: בארצות הברית זה מנומס לומר "בבקשה" כאשר מבקשים משהו ממישהו; בצרפת וביפן זה נחשב גס כי זה מרמז שלאדם יש חובה למלא את בקשתך פשוט כי הוא מתבקש (בתרבות הצרפתית).

דוגמה נוספת: באמריקה אנו משתמשים בשמות פרטיים באופן חופשי בקרב חברים; בחלקים רבים של אסיה זה נחשב לחוסר כבוד אם אתה לא משתמש בתארים כמו מר, גברת, מיס או אדוני כשאתה פונה למישהו בשמו, אלא אם כן הם הזמינו היכרות דרך התנהגותו (למשל, קוראים זה לזה בכינויו) .

צור חזון למותג

חזון המותג שלך הוא תמונה ברורה של האופן שבו אתה רוצה שהחברה שלך תיתפס. זה לא רק סלוגן או תגית, אלא יעד על למה העסק מייצג וכיצד הוא ישיג הצלחה בטווח הארוך.

חזון המותג שלך צריך להיות ייחודי ולא רק העתק של המתחרים שלך (או גרוע מכך, של מישהו אחר). למעשה, זה צריך להיות כל כך ייחודי שכשאנשים שומעים על זה הם אומרים "וואו! זה בדיוק מה שחיפשתי!" זה אומר שאם מישהו ישאל אותי מה החברה שלי עושה או למה כדאי לקנות אצלנו במקום חברה אחרת שמוכרת מוצרים/שירותים דומים כמו שלנו, אני יכול לתת לו תשובה מיידית מבלי לחשוב על זה יותר מדי.

כדי ליצור רמה זו של בהירות סביב חזון המותג שלנו, הקדשנו קצת זמן מראש בשלב תכנון ההשקה שלנו: רשמנו את כל מה שידענו על עצמנו כיחידים; שאלו את עצמנו שאלות כמו "למה אני רוצה את העסק הזה? מה גורם לי להתרגש להתחיל עכשיו?"; בחן את נקודות החוזק והחולשה שלנו בהשוואה לחברות אחרות שכבר פועלות בתחום זה; חקר מה אחרים חושבים עלינו בהתבסס על האינטראקציות שלהם איתנו עד כה (מיילים שנשלחו הלוך ושוב בין חברי הצוות לפני ההשקה). ואז סוף סוף הגענו לשלוש מילות מפתח שמייצגות בצורה הטובה ביותר את מי שאנחנו היום - אבל גם איפה שהיינו רוצים שגם עצמנו נהיה עם הזמן (העלאת חשיבותן לאורך זמן).

דע את ההבדל בין שיווק מקומי לשיווק גלובלי

שיווק מקומי הוא תוכנית ספציפית לאזור מסוים - העיר, המדינה או המדינה שבה החברה שלך פועלת. שיווק גלובלי הוא תוכנית שפועלת במספר מדינות.

משווקים מקומיים מתמקדים בשוק המקומי, מה שאומר שהם דואגים יותר להבין ולספק את הצרכים של הלקוחות המיידיים שלהם מאשר אלה שגרים רחוק מהם. משווקים גלובליים נוקטים בגישה משולבת להגעה מעבר לגבולות; הם משתמשים באסטרטגיות שניתן להתאים לשווקים שונים אך שומרים על עקביות מסוימת בכל האזורים שבהם המוצרים שלהם נמכרים - ולפעמים גם מעבר לגבולות אלה!

לפתח תוכנית לגלובליזציה

כשאתה מתחיל להרחיב את העסק שלך, חשוב שתהיה לך תוכנית שתעזור להנחות את החברה שלך בתהליך. גלובליזציה יכולה להיות משימה מכריעה - ודורשת תכנון קפדני. אם אינך בטוח היכן להתחיל, הנה כמה טיפים:

הכר את הקהל שלך והבין את השוק. זה אולי נראה מובן מאליו, אבל חשוב שכשתכנסו לשווקים ותרבויות חדשות, תבינו מי מרכיב את אותן קבוצות של אנשים (או "קהלים") ומה הם צריכים ממוצר או שירות כמו שלכם. זה גם מועיל אם יש הבדלים תרבותיים ביניהם כדי שהם ירגישו בנוח עם האופן שבו הם מתקשרים עם המותג שלך; זה עשוי לכלול דברים כמו העדפת שפה (אנגלית לעומת ספרדית) או אמצעי תשלום מועדפים (במזומן בלבד). תזדקק למידע זה על מנת לבצע קמפיינים שיווקיים יעילים בהמשך הדרך!

ערכו תוכנית למדדי הצלחה - הגדירו מדדי הצלחה בשלב מוקדם כדי שכולם ידעו מה צריך שיפור לאורך זמן וכן היכן הייתה הצלחה בהתחלה."

צור נוכחות אינטרנטית שהיא גלובלית, לא רק מקומית

כדי לשווק את העסק שלך מעבר לגבולות, אתה צריך נוכחות אינטרנטית שהיא גלובלית, לא רק מקומית.

צור אתר אינטרנט נגיש בכל העולם: האתר שלך צריך להיות מתורגם לשפות של שווקי היעד שלך ולכלול אפשרויות מטבע מקומי בכל מקום אפשרי. זה גם צריך להיות מותאם למנועי חיפוש מקומיים כדי שאנשים יוכלו למצוא אותו כשהם מחפשים בשפת האם שלהם (למשל, Google France מול Google US).

צור גרסה ניידת של האתר שלך: עם יותר ממחצית מכל תעבורת האינטרנט מגיעה ממכשירים ניידים כיום, עיצוב רספונסיבי או מותאם ייתן לך יתרון על פני מתחרים שלא מציעים תכונה זו באתרים שלהם - במיוחד מאחר שרבים אנשים מעדיפים לערוך מחקר באמצעות מכשיר נייד במקום מחשב שולחני כי זה קל ומהיר יותר! זה יכול לעזור להגביר את שיעורי ההמרה על ידי מכירה נוספת של מוצרים בהתבסס על העדפות לקוחות שנמצאו בביקורים קודמים, כמו גם לספק עדכונים בזמן אמת לגבי מבצעים קרובים מבלי להזדקק למאמץ נוסף מהלקוחות עצמם!

שוק משני קצוות הקשת - מקומי וגלובלי

חשוב להגדיר את הבעיה לפני שמתחילים בפתרון. אל תדאג לגבי המטרות של אנשים אחרים, ואל תתחיל בהשוואה לעצמך איתן. היו שאפתניים בזכות עצמכם, אך הישארו מציאותיים גם כן: אם אתם מנסים לרדת 20 ק"ג תוך 3 חודשים, ייתכן שזה לא יהיה בר השגה עבור מישהו שמעולם לא התאמן בעבר או שלא זכה להצלחה רבה בעבר עם ירידה במשקל . אבל זו עדיין יכולה להיות מטרה טובה אם רמת הכושר הנוכחית שלך נמוכה מאוד - למשל, אם מעולם לא הצלחת לרוץ יותר מ-2 דקות מבלי להתחשק למות.

על מנת שכל קמפיין שיווקי יצליח בעולם או בינלאומי (ובמיוחד בעת מכירת מוצרים), צריכה להיות הבנה כיצד אנשים חיים את חייהם מקומית ואזורית מעבר לגבולות - בין אם קווי הגבול הם פיזיים בין מדינות או תרבותיים בתוך אוֹתָם!

קבע כיצד הלקוחות שלך מחוברים איתך מעבר לגבולות

הצעד הראשון בשיווק חוצה גבולות הוא קביעת האופן שבו הלקוחות שלך מחוברים אליך מעבר לגבולות. האם הם מעדיפים שיתקשרו אליהם באמצעות דואר אלקטרוני, טלפון או מדיה חברתית? כיצד ההעדפות הללו משתנות ממדינה למדינה? אם לקוח יוצר איתך קשר ב-Facebook Messenger במדינה אחת, האם הוא מצפה לתגובה תוך שעה או ימתין מספר ימים לפני המעקב?

אם יש הבדלים כלשהם בערוצי התקשורת המועדפים בין השווקים, זה יכול להיות שימושי עבור חברי הצוות שלך הדוברים שפות שונות ובעלי ניסיון חיים בחו"ל (כגון מתרגמים) כדי לעזור לגשר על הפער הזה.

שיווק חוצה גבולות דורש תכנון ומחקר, אבל זה יכול להיות מתגמל מאוד אם נעשה נכון!

שיווק חוצה גבולות הוא אתגר, אבל זה יכול להיות מתגמל מאוד אם נעשה נכון.

הצעד הראשון לשיווק חוצה גבולות הוא תכנון ומחקר. כדאי לשקול את הדברים הבאים:

  • מה היעדים שלך להתרחב למדינות אחרות? האם אתה רוצה יותר לקוחות או רק יותר הכנסות? האם יש הבדלים תרבותיים שעשויים להשפיע על הצעות המוצרים או השירותים שלך?

  • האם יש לך את המשאבים הזמינים להרחבה מהסוג הזה (כלומר, כסף, כוח אדם)? אם לא, כיצד יסופקו הצרכים הללו לפני כניסה לשווקים חדשים.

לאחר שענית על השאלות הללו, הגיע הזמן לתכנן! ודא שכל הצדדים המעורבים מבינים אילו צעדים יש לנקוט לפני הכניסה לכל שוק, כך שלא יהיו הפתעות בדרך ברגע שהדברים מתחילים.

סיכום

יש הרבה הייפ על השוק העולמי, אבל חשוב לזכור ששיווק חוצה גבולות דורש מחקר ותכנון. זה יכול להיות קשה לשווק ברחבי העולם בגלל הבדלי תרבות, אבל אם אתה מודע להבדלים האלה ומתכננים בהתאם, המאמצים שלך יתוגמלו!

 

 

שיתוף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים