הפסיכולוגיה של השיווק: הבנת התנהגות צרכנים ומניעים
אם אתה יכול להבין את הפסיכולוגיה של השיווק, זה יעזור לך להיות משווק ובעל עסק מצליח יותר. בפוסט זה בבלוג, נעבור על כמה מהמושגים הפסיכולוגיים החשובים ביותר המשפיעים על התנהגות צרכנים וקבלת החלטות.
מבוא
אם אתה יכול להבין את הפסיכולוגיה של השיווק, זה יעזור לך להיות משווק ובעל עסק מצליח יותר. בפוסט זה בבלוג, נעבור על כמה מהמושגים הפסיכולוגיים החשובים ביותר המשפיעים על התנהגות צרכנים וקבלת החלטות.
שיווק לרגשות
רגשות חשובים יותר מעובדות.
רגשות חשובים יותר מהיגיון.
רגשות חשובים יותר ממחשבה רציונלית.
רגשות חשובים יותר מההיגיון, ויש להם שפה משלהם שכולנו מבינים באופן אינסטינקטיבי, בין אם אנו מודעים לה במבט ראשון ובין אם לאו: מילות רגש כמו שמח או עצוב; תחושות גופניות כמו ייסורי רעב או עייפות; רמזים חזותיים כמו משהו יפה או מכוער (או שניהם). כולנו מכירים את הרעיון של שיווק לרגשות. לעתים קרובות אומרים שרגשות חשובים יותר מעובדות, ושלרגשות יש שפה משלהם. אבל מה זה אומר בעצם? איך משווקים יכולים להשתמש במושגים האלה כדי להשפיע על התנהגות הצרכנים? רגשות חשובים יותר מההיגיון, ויש להם שפה משלהם שכולנו מבינים באופן אינסטינקטיבי, בין אם אנו מודעים לה במבט ראשון ובין אם לאו: מילות רגש כמו שמח או עצוב; תחושות גופניות כמו ייסורי רעב או עייפות; רמזים חזותיים כמו משהו יפה או מכוער (או שניהם). כולנו מכירים את הרעיון של שיווק לרגשות. לעתים קרובות אומרים שרגשות חשובים יותר מעובדות, ושלרגשות יש שפה משלהם. אבל מה זה אומר בעצם? איך משווקים יכולים להשתמש במושגים האלה כדי להשפיע על התנהגות הצרכנים?
שיווק אל המוח הלא מודע.
המוח הלא מודע שולט ב-95% מההתנהגות שלנו. זה חזק ויכול להיות מושפע ממספר גורמים כולל הסביבה, התרבות והחברה. המוח הלא מודע אינו מנמק בהיגיון אלא פועל על פי אינסטינקטים או דחפים הניזונים מחוויות העבר.
כדי להגיע לחלק זה במוח של הלקוח שלך ביעילות, עליך להבין איך זה עובד כדי שתוכל לשווק ביעילות!
המוח הלא מודע הוא חלק מהמערכת הלימבית, השולטת ברגשות שלנו. זה גם ממלא תפקיד ביצירת זיכרון ולמידה. למוח שלנו יש שתי המיספרות: ההמיספרה השמאלית וההמיספרה הימנית. כל אחד מעבד מידע בצורה שונה, וזו הסיבה שאנו חווים צדדים שונים של עצמנו כאשר אנו ערים לעומת כאשר אנו חולמים. הצד השמאלי של המוח שלנו הוא המקום שבו חי ההיגיון ומאפשר לנו לנתח מצבים באופן הגיוני; ואילו הצד הימני מכיל את הדמיון והיצירתיות שלנו.
שיווק אל המוח הלא מודע
המוח הלא מודע שולט ב-95% מההתנהגות שלנו. זה חזק ויכול להיות מושפע ממספר גורמים כולל הסביבה, התרבות והחברה. המוח הלא מודע אינו מנמק בהיגיון אלא פועל על פי אינסטינקטים או דחפים הניזונים מחוויות העבר.
כדי להגיע לחלק זה במוח של הלקוח שלך ביעילות, עליך להבין איך זה עובד כדי שתוכל לשווק ביעילות!
המוח הלא מודע הוא חלק מהמערכת הלימבית, השולטת ברגשות שלנו. זה גם ממלא תפקיד ביצירת זיכרון ולמידה. למוח שלנו יש שתי המיספרות: ההמיספרה השמאלית וההמיספרה הימנית. כל אחד מעבד מידע בצורה שונה, וזו הסיבה שאנו חווים צדדים שונים של עצמנו כאשר אנו ערים לעומת כאשר אנו חולמים. הצד השמאלי של המוח שלנו הוא המקום שבו חי ההיגיון ומאפשר לנו לנתח מצבים באופן הגיוני; ואילו הצד הימני מכיל את הדמיון והיצירתיות שלנו.
תהיה אמן שכנוע
שכנוע הוא כלי רב עוצמה. זה יכול לעזור לך להשיג את היעדים העסקיים שלך ולשנות את ההתנהגות של אנשים.
הנה כמה דוגמאות לאופן שבו ניתן להשתמש בשכנוע:
כדי לשכנע מישהו לקנות את המוצר או השירות שלך, אתה צריך להציע לו משהו שהוא רוצה או צריך בנקודת המחיר הנכונה. אתה גם צריך לוודא שכל המידע שהם מקבלים על המוצר שלך מדויק ורלוונטי כדי שהם ירגישו בטוחים בהחלטה שלהם כאשר הם קונים ממך במקום ממישהו אחר (או לא קונים בכלל). לדוגמה, אם מישהו רוצה סמארטפון חדש אבל לא בטוח איזה מהם יתאים ביותר לצרכיו, אז הצגת ביקורות מלקוחות אחרים שקנו טלפונים דומים בעבר יכולה לשכנע אותם איזה דגם יתאים גם עבורו! אותו דבר לגבי העסק שלך. אם אתה מוכר מוצר או שירות שלקוחות צריכים אבל לא בטוחים אם הם צריכים לקנות אותו ממך או ממישהו אחר, אז הצגת להם ביקורות על מה אנשים אחרים חושבים על העבודה שלך יכולה להיות הגורם המכריע לשכנע אותם לעשות אז במקום זאת!
אתה יכול להשתמש בטכניקות אלה באסטרטגיית השיווק שלך
אם אתה רוצה להצליח באסטרטגיית השיווק שלך, אתה צריך להשתמש בטכניקות הנכונות. ישנן מגוון דרכים להגיע לקהל היעד שלך, אך טכניקות מסוימות יעילות יותר מאחרות. על ידי שימוש בטכניקות הנכונות ומינוף באסטרטגיית השיווק שלך, תוכל למקסם את ההחזר על ההשקעה ולהפיק את המרב מהמאמצים שלך. במאמר זה, נדון בכמה מהטכניקות היעילות ביותר בהן תוכל להשתמש באסטרטגיית השיווק שלך. . שיווק נכנס אחת הטכניקות היעילות ביותר שתוכל להשתמש בהן באסטרטגיית השיווק שלך היא שיווק נכנס מיושן וטוב. שיווק נכנס הוא סוג של אסטרטגיית שיווק המשתמשת בתוכן ובטכניקות שכנוע כדי למשוך מבקרים לאתר שלך. רוב האנשים משתמשים במנועי חיפוש כמו גוגל ובינג, אבל אנשים רבים מתקשים להתחרות עם הענקיות הללו כי יש להם כל כך הרבה כסף ומשאבים. עם זאת, על ידי שימוש בשיווק נכנס, אתה יכול להצטייד בתוכן רב עוצמה שמחנך את הקוראים לגבי המוצרים או השירותים שלך, כך שתבלוט מהקהל. זה מאפשר לך להגדיר תמחור משלך ושולט בגורל שלך.
סיכום
יש הרבה דרכים שונות לשווק את המוצר או השירות שלך. חשוב להבין שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להבין מה מניע את הלקוח שלך ואיך הוא חושב. זה יאפשר לך ליצור אסטרטגיית שיווק יעילה שתהדהד עם הקהל שלך ותעזור לו לקבל את ההחלטה המתאימה לו.