החשיבות של סיפור בשיווק: כיצד ליצור נרטיב משכנע

סיפורים הם אחד הכלים החזקים ביותר בשיווק. הן גם אחת הדרכים הקלות ביותר להתחבר לקהל שלך. אבל זה לא אומר שצריך להשתמש בהם בקלילות - במיוחד כשמדובר ביצירת נרטיב סביב המותג, המוצר או השירות שלך. סיפור סיפורים הוא יותר מסתם דרך מצוינת לגרום לאנשים להתעניין במה שיש לך לומר; זה גם יכול לעזור לך להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ברמה רגשית ולעורר אותם לפעול על ידי כך שהם רוצים יותר ממה שאתה מציע.

 

מבוא

סיפורים הם אחד הכלים החזקים ביותר בשיווק. הן גם אחת הדרכים הקלות ביותר להתחבר לקהל שלך. אבל זה לא אומר שצריך להשתמש בהם בקלילות - במיוחד כשמדובר ביצירת נרטיב סביב המותג, המוצר או השירות שלך. סיפור סיפורים הוא יותר מסתם דרך מצוינת לגרום לאנשים להתעניין במה שיש לך לומר; זה גם יכול לעזור לך להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ברמה רגשית ולעורר אותם לפעול על ידי כך שהם רוצים יותר ממה שאתה מציע.

סיפור הוא יותר מאסטרטגיה שיווקית. זו דרך ליצור קשר עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלך ברמה רגשית

סיפור סיפורים אינו רק אסטרטגיה שיווקית. זו דרך ליצור קשר עם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלך ברמה רגשית.

סיפור סיפורים יכול לעזור לך לבנות אמון, לבסס אמינות, להעמיק מערכות יחסים ולהשפיע על קבלת החלטות.

הדרך הטובה ביותר לספר סיפור היא ליצור נרטיב סביב המותג, המוצר או השירות שלך

נרטיב הוא סיפור. זו סדרה של אירועים שעוקבים זה אחר זה, ויש לה התחלה, אמצע וסוף - עלילה.

הדרך הטובה ביותר לספר סיפור מסוג זה היא על ידי יצירת נרטיב סביב המותג, המוצר או השירות שלך. נרטיב טוב יעזור לאנשים להבין מה עושה אותך שונה מחברות אחרות בענף שלך. זה נותן להם משהו בלתי נשכח לשייך למותג שלך - זהות שהם יכולים לזהות שם בעולם שבו צרכנים עסוקים בקבלת החלטות רכישה על סמך הצרכים והרצונות האישיים שלהם (לא שלך).

הסוג הנכון של סיפור יכול לעזור לך להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ברמה הרגשית

חיבור רגשי חשוב יותר מאשר רציונלי. כשאנשים עומדים בפני החלטה, יש סיכוי גבוה יותר שהם יקבלו אותה על סמך רגש מאשר היגיון. הסיבה לכך היא שאנחנו מחווטים לקבל החלטות על סמך איך משהו גורם לנו להרגיש, לא מה הוא או כמה ערך הוא מספק.

חיבור רגשי מוביל לפעולה ונאמנות. אם המותג שלך יצר קשר רגשי עם הקהל שלך, יש סיכוי גבוה יותר שהם ינקטו פעולה על סמך התחושה הזו - כמו שיתוף סיפורים על החוויה שלהם עם החברה שלך או המלצה לאנשים אחרים לנסות את מה שאתה מציע! בנוסף, נאמנות זו תימשך זמן רב יותר מאשר אם הם היו משווקים רק על ידי מודעות שאומרות "קנה את המוצר שלנו עכשיו!"

הסיפורים גמישים. הם אינם מוגבלים על ידי גיאוגרפיה או תרבות; ניתן להתאים אותם לצרכים של קהלים שונים

למעשה, זו אחת הסיבות לכך שסיפור סיפורים כל כך חזק: הוא מאפשר לך להתחבר לאנשים בצורה שמרגישה טבעית ומרתקת לכל המעורבים. זה לא משנה אם אתה מדבר על הסיפור שלך באופן אישי או דרך מדיה חברתית - כל עוד אתה שומר אותו אותנטי ונאמן לעצמך (מה שיופיע באופן טבעי), אז כולם יוכלו להתייחס אליו ברמה מסוימת עם החוויות שלך.

הסיפורים הטובים ביותר הם אוניברסליים. הם מהדהדים עם אנשים שעשויים להיות מרקע או תרבות אחרת, כי כולם עוסקים בחוויה אנושית. כולם הרגישו אהבה; כולם חשו כאב או אובדן; כולם חוו את השמחה של להכיר חברים חדשים או את הריגוש של לפגוש מישהו מיוחד בפעם הראשונה. כאשר אתה מספר את הסיפור שלך באופן שמתחבר לחייהם ולחוויותיהם של אנשים אחרים, הם ירגישו שהם מכירים אותך טוב יותר מבעבר - וזה בדיוק מה שהופך את הסיפור לעוצמתי כל כך!

השתדלו לתת לסיפורים שלכם קשתות אופי שהופכות אותם לבלתי נשכחים ומשמעותיים יותר עבור אנשים שצורכים אותם

קשתות תווים חשובות כדי לשמור על הקוראים מעורבים, מכיוון שהם עוזרים לקוראים להבין כיצד הדמות משתנה עם הזמן. הצורה הבסיסית ביותר של קשת אופי היא כאשר אתה רואה גיבור עובר מלהיות אנוכי ומשרת את עצמו לאכפתיות מאחרים. לדוגמה, במזמור חג המולד מאת צ'רלס דיקנס, אבנעזר סקרוג' מתחיל בתור קמצן זקן שאכפת לו רק מכסף; אבל אז הוא פוגש שלוש רוחות רפאים שמראות לו כמה הוא טעה כל חייו, והן משנות את השקפתו על הדברים כך שהוא נעשה נדיב יותר בזקנתו (הסוף).

דוגמה מורכבת יותר מגיעה מהארי פוטר ואבן החכמים מאת ג'יי קיי רולינג: בסדרה זו יש כמה סוגים שונים של דמויות - העיקריות שבהן הן הארי פוטר עצמו, כמו גם הרמיוני גריינג'ר ורון וויזלי - אבל ארבעתן חלקו דבר אחד: לכל אחד יש את המסע המובהק שלו לאורך כל ספר שבו אנו רואים אותם גדלים למבוגרים תוך כדי למידה של שיעורים חשובים לאורך הדרך (או לפעמים לא).

לספר סיפורים זה לא להיות יצירתי בשביל ליצור משהו ייחודי ומעניין - זה על שימוש ביצירתיות כדי לשפר את תוצאות השיווק שלך!

לספר סיפורים זה לא להיות יצירתי בשביל ליצור משהו ייחודי ומעניין - זה על שימוש ביצירתיות כדי לשפר את תוצאות השיווק שלך!

אם אתה נאבק בסיפור סיפורים, אל תדאג. הצעד הראשון הוא להודות שאתה צריך עזרה (ולאחר מכן לבקש אותה). אולי תחשוב שזה יהיה קשה אבל אני כאן כדי להגיד לך שזה בכלל לא. כולנו בני אדם על הפלנטה הזו ביחד, אז בואו נעבוד יחד לקראת המטרה המשותפת שלנו: שיפור תוצאות השיווק שלנו באמצעות סיפורים!

כשאתה מספר סיפורים המבוססים על אירועים אמיתיים, מגובים במספרים אמיתיים, יש לך משהו שאנשים יכולים לתפוס ולהתייחס אליו כמידע אמיתי ומוחשי שיניע אותם לפעול על מה שאתה מציע להם

כשאתה מספר סיפורים המבוססים על אירועים אמיתיים, מגובים במספרים אמיתיים, יש לך משהו שאנשים יכולים לתפוס ולהתייחס אליו כמידע אמיתי ומוחשי שיניע אותם לפעול על מה שאתה מציע להם.

לדוגמה: "הייתי בנעליים שלך בעבר. אני יודע כמה קשה למצוא עזרה טובה בימים אלה". ההצהרה הזו משכנעת יותר מסתם לומר, "אני מבין איך זה שאין לך מספיק זמן או כסף בחיים שלך." סיפור כזה עוזר לאנשים להתחבר לדובר כי הם רואים את עצמם במצב שלהם ומאמינים שהם יכולים לעשות את אותו הדבר (למצוא עזרה טובה) אם ניתנה להם ההזדמנות - או לפחות לנסות!

סיכום

הדרך הטובה ביותר לספר סיפור היא ליצור נרטיב סביב המותג, המוצר או השירות שלך. הסוג הנכון של סיפור יכול לעזור לך להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ברמה הרגשית. הסיפורים גמישים. הם אינם מוגבלים על ידי גיאוגרפיה או תרבות; ניתן להתאים אותם לצרכים של קהלים שונים.

 

 

שיתוף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים