הפסיכולוגיה של לייקים בפייסבוק: למה הם חשובים ואיך להגדיל אותם

כנראה שהיית שם: אתה מפרסם משהו בפייסבוק, ואז אתה בוהה במספר הלייקים שהוא מקבל. אולי זו תמונה של החתול שלך, או קישור לפוסט בבלוג על גוון השפתון החדש האהוב עליך. אולי תחשוב שקבלת יותר לייקים למעשה תשפר את האיכות של מה שאתה מפרסם, אבל זה לא תמיד נכון. יש כמה סיבות פסיכולוגיות שבגללן אכפת לנו כל כך מכמה לייקים הפוסטים שלנו מקבלים - ואנחנו יכולים להשתמש בסיבות האלה כדי לעזור לעצמנו להשיג את המטרות שלנו!

מבוא

כנראה שהיית שם: אתה מפרסם משהו בפייסבוק, ואז אתה בוהה במספר הלייקים שהוא מקבל. אולי זו תמונה של החתול שלך, או קישור לפוסט בבלוג על גוון השפתון החדש האהוב עליך. אולי תחשוב שקבלת יותר לייקים למעשה תשפר את האיכות של מה שאתה מפרסם, אבל זה לא תמיד נכון. יש כמה סיבות פסיכולוגיות שבגללן אכפת לנו כל כך מכמה לייקים הפוסטים שלנו מקבלים - ואנחנו יכולים להשתמש בסיבות האלה כדי לעזור לעצמנו להשיג את המטרות שלנו!

לייקים בפייסבוק הם סוג של אימות חברתי שיכול לגרום לך להרגיש טוב

אימות חברתי הוא סוג של תמיכה חברתית. תמיכה חברתית עוזרת לנו להרגיש אהובים, מכובדים ומובנים על ידי אחרים. לדוגמה, כאשר אתה מתקשה עם משהו בחייך, קבלת מילים מעודדות ממישהו שאתה סומך עליו יכולה לעזור לך להרגיש טוב יותר עם עצמך ועם יותר מוטיבציה להמשיך.

אימות חברתי יכול לשמש גם כמניע חיצוני: אם מישהו אחר אוהב משהו שאני עושה או חושב שהוא מצחיק/מעניין/יפה וכו', אז זה נותן לי את הביטחון להמשיך לעשות את זה בעצמי! זה הגיוני מכיוון שכולנו רוצים להשתלב עם בני גילנו אך לפעמים חסר לנו את הביטחון הדרוש למשימה זו, כך שלראות אנשים אחרים נהנים עוזר להגביר את ההערכה העצמית שלנו, מה שמגביר את הביטחון שלנו עוד יותר...וכן הלאה!

לייקים בפייסבוק מגדילים את הסיכוי שתדבקו ביעדים ובפרויקטים שלכם

כבן אדם, חייבת להיות לך לפחות מטרה אחת או פרויקט אחד שהתכוונת להיצמד אליו. אולי זה מתאמן כל יום, או מקצץ בג'אנק פוד. אולי זה לכתוב את הספר הזה או לפתוח עסק. לא משנה מה זה, יש משימות מסוימות שיכולות להיות קשות לתחזוקה - במיוחד אם הן דורשות מאמץ מתמשך לאורך זמן.

אחת הדרכים שבהן חוקרים מצאו שאנשים נשארים עם מוטיבציה עם סוגים אלה של מטרות היא באמצעות תמיכה חברתית: קבלת עידוד מאחרים שתומכים במטרות שלנו ורוצים שנצליח (או לפחות לא רוצים שנצליח בצורה גרועה). מחקר אחד הראה זאת בכך שהמשתתפים כותבים על הערכים האישיים שלהם לפני שלא קיבלו משוב כלל; קבלת משוב מאדם אחר שנאמר לו לא לציין פרטים ספציפיים על המשתתף; או קבלת משוב מאדם אחר שידע בדיוק מה הם הערכים האלה כי הוא קרא אותם קודם לכן בהתכתבות פרטית איתה!

התוצאות? אלה שקיבלו הודעות מותאמות אישית היו בסבירות גבוהה יותר באופן משמעותי מאלה ללא מידע כזה מצורף שנשלחו בעבר רק הערות כלליות כגון "עבודה טובה!"

אתה יכול להשתמש בפסיכולוגיה של לייקים כדי לשפר את העסק שלך ולהגביר את המכירות

ניתן להשתמש בפסיכולוגיה של לייקים כדי לשפר את העסק שלך ולהגביר את המכירות.

אתה יכול להשתמש בפסיכולוגיה של לייקים כדי לשפר את העסק שלך על ידי:

  • הגברת המודעות למותג. כשאנשים רואים שלמוצר או שירות יש מעריצים רבים, סביר יותר שהם יחשבו שהוא פופולרי וירכשו אותו בעצמם. זה נקרא "הוכחה חברתית", וזה עובד כי אנשים רוצים לעשות מה שאחרים עושים - במיוחד אם האחרים האלה הם חברים ובני משפחה שהם מכבדים (או לפחות מכירים). לדוגמה, אם אתה מפרסם תמונה בפייסבוק עם 2,000 לייקים ומישהו רואה אותה מאוחר יותר בניוזפיד שלו כשגוללים דרך הטלפון או מסך המחשב בבית בזמן ארוחת הערב עם בני משפחה שמשתמשים גם במדיה החברתית למטרות בידור (מה שעושים רוב המילניום ), אז יש סיכוי טוב שאותו אדם ילחץ על "אהבתי" בעצמו!

אתה יכול להשתמש בפסיכולוגיה של לייקים כדי לשפר את העסק שלך על ידי: -הגברת המודעות למותג. כשאנשים רואים שלמוצר או שירות יש מעריצים רבים, סביר יותר שהם יחשבו שהוא פופולרי וירכשו אותו בעצמם. זה נקרא "הוכחה חברתית", וזה עובד כי אנשים רוצים לעשות מה שאחרים עושים - במיוחד אם האחרים האלה הם חברים ובני משפחה שהם מכבדים (או לפחות מכירים). לדוגמה, אם אתה מפרסם תמונה בפייסבוק עם 2,000 לייקים ומישהו רואה אותה מאוחר יותר בניוזפיד שלו כשגוללים דרך הטלפון או מסך המחשב שלו בבית בזמן ארוחת ערב עם בני המשפחה

קבל יותר אנשים לאהוב את מה שאתה מפרסם בפייסבוק עבור כל מיני הטבות

היתרון הראשון והברור ביותר הוא שתקבל יותר לייקים על הפוסטים שלך, מה שיגדיל את המעורבות והתנועה לאתר שלך. זה מועיל לכל עסק מכיוון שהוא נותן להם הזדמנות להגיע ליותר אנשים.

אבל יש דרכים אחרות שבהן פייסבוק אוהב יכול לעזור לך להצמיח את העסק שלך:

  • הגדל את המכירות על ידי שיפור שיעורי ההמרה. למעשה, על פי מחקר שנערך לאחרונה מ-KISSmetrics (PDF), הוספת כפתור לייק אחד בדף נחיתה הביאה לעלייה של 10% בהמרות!

  • הגבר את המודעות וההכרה למותג על ידי יצירת נוכחות חזקה יותר באינטרנט. העסק שלך יהפוך בולט יותר ללקוחות פוטנציאליים. תוכל להעביר את המסר שלך בצורה יעילה יותר, מה שיגדיל את המכירות לאורך זמן כאשר אנשים חולקים את החוויות החיוביות שלהם עם אחרים.

סיכום

לייקים בפייסבוק הם סוג של אימות חברתי שיכול לגרום לך להרגיש טוב. הם גם דרך להראות לאחרים שמה שאתה מפרסם שווה את הזמן שלהם, מה שיכול להוביל למערכות יחסים חדשות ולהזדמנויות עסקיות. אם אתה רוצה שיותר אנשים יאהבו את מה שאתה מפרסם בפייסבוק, אז נסה את הטיפים שלנו לקבלת יותר לייקים מהחברים שלך!

 

 

שיתוף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים