שיווק בתקציב: אסטרטגיות חסכוניות לעסקים קטנים ולסטארט-אפים

שיווק הוא אחד החלקים החשובים ביותר בניהול עסק מצליח, אך הוא יכול להיות גם אחד היקרים ביותר. לעסקים קטנים ולסטארט-אפים אין לרוב תקציב לשכור איש שיווק מנוסה או לשלם עבור מודעות יקרות, מה שמקשה על מציאת דרכים משתלמות לשווק את החברה שלהם. עם זאת, למרבה המזל, יש הרבה אסטרטגיות חסכוניות שבהן אתה יכול להשתמש כדי להוציא את שמך החוצה ולמשוך לקוחות חדשים מבלי לשבור את חשבון הבנק שלך.

 

מבוא

שיווק הוא אחד החלקים החשובים ביותר בניהול עסק מצליח, אך הוא יכול להיות גם אחד היקרים ביותר. לעסקים קטנים ולסטארט-אפים אין לרוב תקציב לשכור איש שיווק מנוסה או לשלם עבור מודעות יקרות, מה שמקשה על מציאת דרכים משתלמות לשווק את החברה שלהם. עם זאת, למרבה המזל, יש הרבה אסטרטגיות חסכוניות שבהן אתה יכול להשתמש כדי להוציא את שמך החוצה ולמשוך לקוחות חדשים מבלי לשבור את חשבון הבנק שלך.

השתמש במשאבים שלך.

תסתכל על המשאבים שלך. יש לך אתר, נכון? ורשימת מיילים? אולי אפילו כמה חשבונות מדיה חברתית או עובדים שיכולים לעזור להפיץ את הבשורה על העסק שלך. השתמש בהם!

השתמש במה שיש לך כדי להתחיל עם שיווק בתקציב:

  • האתר שלך הוא מקום מצוין לאנשים שרק מתחילים עם המותג שלך (או אפילו אם הם לקוחות נאמנים במשך שנים). דף הבית צריך לכלול קישורים חזרה לכל דפי המדיה החברתית שלך ומידע חשוב אחר על מי אתה ומה מרכיב את הבסיס של תרבות החברה שלך - למשל, אם יש משהו מיוחד באיך הכל נעשה בבית בעבודת יד או אם יש סיפור מעניין מאחורי מדוע היא הוקמה מלכתחילה. כך מבקרים חדשים יידעו היכן עוד הם עשויים למצוא מידע נוסף על מה שמייחד את העסק הספציפי הזה לפני שהם צוללים עמוק יותר לתוך חווית האתר שלהם על ידי לחיצה על חלקים שונים כמו "אודותינו", "מוצרים ושירותים" וכו', שם הם' אני אמצא תיאורים יחד עם סרטונים המסבירים כל אחד מהם בפירוט.*

צור הצעת ערך.

הצעת ערך היא הבטחה של ערך ללקוח. זה מה שאתה אומר על העסק שלך ואיך הוא עובד, כדי לשכנע לקוחות פוטנציאליים למה כדאי להם לבחור בך על פני המתחרים.

הצעת ערך חזקה יכולה לעזור למשוך לקוחות חדשים, ובמקביל גם לעודד לקוחות קיימים להישאר נאמנים על ידי מתן סיבות רבות יותר מאי פעם מדוע עליהם להמשיך לעבוד עם החברה שלך. ככזה, יצירת הצעת ערך אפקטיבית היא אחד השלבים החשובים ביותר בשיווק בתקציב - ולמזלנו, העסקים הקטנים, יש הרבה דרכים לעשות זאת!

השתמש בכוחה של המדיה החברתית.

מדיה חברתית יכולה להיות כלי רב עוצמה עבור עסקים קטנים וסטארטאפים. זוהי דרך מצוינת להגיע לקהל היעד שלך, להתחבר ללקוחות, למצוא חדשים, לבנות מודעות למותג ולקבל משוב מלקוחות. יש להשתמש במדיה החברתית כהרחבה של האסטרטגיה השיווקית שלך על ידי קידום העסק שלך בערוצים חברתיים כמו פייסבוק או טוויטר.

לא צריך תקציב גדול כדי למנף את כוחה של המדיה החברתית; יש הרבה דרכים חסכוניות עבורך להשתמש בו ביעילות מבלי להוציא הרבה כסף בכלל!

התאם את המסר שלך לכל קהל.

אם אתה מתכוון להיות אפקטיבי בשיווק שלך, חשוב להבין מי הקהל שלך ומה הוא רוצה מהעסק שלך. אולי יש לך מוצר או שירות נהדר, אבל אם אנשים לא יודעים על זה, אז זה לא משנה כמה הוא טוב!

הלקוחות שלך צריכים לדעת למה הם צריכים לקנות ממך במקום ממישהו אחר. אם אתה מוכר מזרני יוגה, למשל, הדבר העיקרי שמבדיל בין מותג אחד למשנהו הוא המחיר - אז וודא שהמסר הזה מגיע חזק וברור בכל החומרים השיווקיים שלך (כולל פוסטים במדיה החברתית). מצד שני, אם תמיכת לקוחות היא אחד הדברים שגורמים לעסק שלך להתבלט מול מוכרים אחרים בקטגוריה זו, וודא שגם המסר הזה מועבר; אולי אפילו לשקול לשכור סוכנות או פרילנסר שיוכל לעזור בכתיבת עותק המותאם במיוחד להדגשת נקודות החוזק הללו.*

אל תפחד מהזדמנויות פרסום בחינם.

ישנן דרכים רבות בחינם לפרסם את העסק שלך, והן נמצאות סביבך. אתה רק צריך לדעת איפה או איך לחפש. אל תפחדו גם לבקש עזרה; יש המון משאבים שם בחוץ שיעזרו לך להעביר את הבשורה על מה שאתה עושה הכי טוב! אל תשכח שגם לנסות משהו חדש זה לא תמיד דבר רע - אתה אף פעם לא יודע מה יכול לקרות אם תנסה משהו שונה מהפעם הקודמת! ולבסוף, אל תתנו לכישלון למנוע מכם לנסות שוב; כל אדם מצליח נכשל לפחות פעם אחת בחייו (וכנראה יותר מפעם אחת).

היו סלקטיביים עם פרסום בתשלום.

פרסום בתשלום הוא דרך מצוינת להגיע ללקוחות שמחפשים באופן פעיל את המוצר או השירות שלך. אבל חשוב גם לזכור שלמודעות בתשלום יש מגבלות. אתה לא הולך לקבל את אותה רמת מעורבות כפי שהיית מקבל עם תוכן אורגני, אז וודא שאתה משתמש בהם בחוכמה - ובמשורה!

הנה כמה דברים שכדאי לזכור בעת בחירת פלטפורמות פרסום בתשלום:

  • בחר פלטפורמה שמציעה לך אנליטיקה כדי שתוכל למדוד ROI (החזר על השקעה). זה יעזור להבטיח שכל הדולרים שהושקעו לא יורדים לטמיון מבלי לספק ערך בתמורה.

  • חפש אפשרויות מיקוד גמישות כך שהמודעות שלך יגיעו בדיוק למי שהן אמורות גם הן (למשל, גברים בגילאי 25-34). האפשרויות האלה עשויות לעלות יותר כסף, אבל יהיו שוות את זה אם הן עוזרות להגדיל את ההמרות על ידי מיקוד לקהלים ספציפיים על סמך נתונים דמוגרפיים, מיקום ודפוסי התנהגות באינטרנט במקום רק להכליל את כל המשתמשים לקטגוריה אחת כגון "אנשים שאוהבים כלבים".

שקול להפעיל מסע פרסום בדוא"ל.

שיווק בדוא"ל הוא דרך מצוינת להגיע לקהל שלך. זה גם חסכוני להפליא וקל להתחיל איתו, מה שהופך אותו למקום המושלם עבור עסקים קטנים וסטארטאפים להתחיל את מאמצי השיווק שלהם.

מסעות פרסום בדוא"ל יכולים להיות אוטומטיים, כך שאינך צריך לדאוג לשלוח מיילים בודדים בזה אחר זה (אם כי אם גם אתה רוצה לעשות זאת, קדימה). אתה יכול לשלוח הודעות בהמוניהם או רק ממוקדים לאנשים בודדים - כך או כך, זה תלוי בך!

אל תיתן לתקציב קטן להגביל אותך בשיווק העסק שלך, נסה את האסטרטגיות האלה במקום זאת!

אל תיתן לתקציב קטן להגביל אותך בשיווק העסק שלך, נסה את האסטרטגיות האלה במקום זאת!

  • השתמש בכוחה של מדיה חברתית: מדיה חברתית היא דרך מצוינת להגיע לקהלים חדשים וליצור קשרים עם לקוחות פוטנציאליים. זה גם בחינם! ודא שאתה מפרסם תוכן באופן קבוע, כדי שלאנשים יהיה משהו מעניין לעסוק בו כשהם מבקרים בדף שלך.

  • צור הצעת ערך: מה מייחד את העסק שלך? למה שמישהו יבחר בו על פני אפשרות דומה אחרת? אנשים צריכים סיבה למה הם צריכים לתמוך בך או לעבוד איתך במקום חברה או אדם אחר באותו ענף כמו שלך. ככל שהצעת הערך הזו ספציפית יותר (וככל שהיא משכנעת יותר), כך יש לה סיכוי טוב יותר למשוך לקוחות שירצו מה

אתה מציע - ומי יכול לעזור להפיץ פרסום מפה לאוזן גם דרך הרשתות של החברים שלו!

סיכום

אני מקווה שהטיפים האלה עזרו לך במסע שלך לשווק את העסק שלך בתקציב. זכור שיש הרבה דרכים להעביר את הבשורה בלי להוציא הרבה כסף בכלל! ואם תחליטו להשקיע בפרסום בתשלום או בקמפיינים בדוא"ל, ודא שכל השקעה שווה את זה על ידי הבטחת שהמסר שלך ממוקד לקהל שיתעניין במה שיש לך להציע לו - ולאחר מכן מדוד את התוצאות בהתאם. כך שבפעם הבאה (כשהתקציבים עשויים להיות מצומצמים יותר), נוכל להתאים בהתאם.

 

 

שיתוף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים