עתיד השיווק: מגמות ותחזיות לשנת 2023 ואילך

שיווק הוא ענף שתמיד היה בתנופה. אי אפשר לומר את אותו הדבר לגבי רוב הענפים, אבל זה נכון במיוחד לגבי שיווק. חברות מנסות כל הזמן להבין איך להגיע ללקוחות חדשים בצורה הטובה ביותר ולגרום להם להתעניין במוצרים ובשירותים שלהם. עם זאת, לא תמיד יש להם את הטכנולוגיה העדכנית והטובה ביותר הזמינה לרשותם כמו כמה תעשיות אחרות. לכן חשוב למשווקים להתעדכן בזמנים - אבל מה אנחנו יכולים לצפות מהתחום הזה ב-2023?

מבוא

שיווק הוא ענף שתמיד היה בתנופה. אי אפשר לומר את אותו הדבר לגבי רוב הענפים, אבל זה נכון במיוחד לגבי שיווק. חברות מנסות כל הזמן להבין איך להגיע ללקוחות חדשים בצורה הטובה ביותר ולגרום להם להתעניין במוצרים ובשירותים שלהם. עם זאת, לא תמיד יש להם את הטכנולוגיה העדכנית והטובה ביותר הזמינה לרשותם כמו כמה תעשיות אחרות. לכן חשוב למשווקים להתעדכן בזמנים - אבל מה אנחנו יכולים לצפות מהתחום הזה ב-2023?

בינה מלאכותית

בינה מלאכותית (AI) כבר נמצאת בשימוש בשיווק. זה יהפוך לאמץ נרחב יותר ככל שמשווקים מחפשים להשיג יתרון תחרותי באמצעות שיפור היעילות, המהירות וההתאמה האישית.

בינה מלאכותית מאפשרת לך לעשות יותר בפחות: במקום לנסות להעסיק יותר אנשים או לבצע מיקור חוץ של כמה משימות, אתה יכול להשתמש בכלי בינה מלאכותית שדואגים למשימות חוזרות על עצמן, כך שהצוות שלך יכול להתמקד בתמונה הרחבה יותר - כמו פיתוח אסטרטגיות חדשות או חשיבה לפתח דרכים יצירתיות למשוך לקוחות.

היכולת של משווקים שאין להם ערכת מיומנויות טכנולוגיות מתוחכמת לגשת לכלים האלה פירושה שכולם מעסקים קטנים ועד ארגונים גדולים יכולים להפיק מהם תועלת היום - וההתקדמות של מחר יקלו על זה אפילו יותר!

תוכן וידאו

תוכן וידאו הוא דרך יעילה ליצור מעורבות עם הקהל שלך. ניתן להשתמש בו בדרכים רבות, כולל:

  • כמוצר עצמאי, כגון בלוג וידאו או סדרת הדרכות

  • כחלק מסדרה (למשל, וולוגים ופודקאסטים)

  • כחלק מ-e-book או סדרת תוכן אחרת כדרך לקדם את המוצרים והשירותים שלך

  • כדרך לקדם את המוצרים והשירותים שלך כזרם הכנסה נוסף

צ'טבוטים

צ'טבוטים הם אחד הכלים המרגשים ביותר בשיווק כיום. הם יכולים לשמש כדי לענות על שאלות נפוצות, לסייע בשירות לקוחות ולעזור ללקוחות למצוא מוצרים או מידע שהם צריכים. צ'אטבוטים יכולים גם לעזור לך למצוא עסקים ואירועים מקומיים בקרבתך, מה שהופך אותם לכלי נהדר להנעת תנועה רגלית למיקום העסק שלך.

חיפוש קולי

החיפוש הקולי הופך פופולרי יותר.

חיפוש קולי נוח, נגיש ומדבר. זה גם אישי, מכיוון שהוא מאפשר לך למצוא תשובות לשאלות ישירות מהטלפון או מהמכשיר שלך עם רק כמה מילים או ביטויים שנאמרים בתוכו. המשמעות היא שמשתמשים לא צריכים להקליד שום דבר אם הם לא רוצים - הם יכולים פשוט לומר את השאילתה שלהם בקול רם במקום זאת!

העתיד של החיפוש הקולי נראה מזהיר מכיוון שהפופולריות שלו רק תמשיך לגדול ככל שיותר אנשים יאמצו רמקולים חכמים כמו Amazon Echo ו-Google Home עם הזמן (ואולי אפילו רכיבים לבישים כמו Apple Watch).

מציאות רבודה

מציאות רבודה היא טכנולוגיה המשלבת תמונה שנוצרה על ידי מחשב על נקודת מבטו של המשתמש על העולם האמיתי, ובכך מספקת תצוגה מורכבת. בשיווק, נעשה שימוש במציאות רבודה (AR) ליצירת חוויות דיגיטליות אינטראקטיביות המשלבות אלמנטים וירטואליים עם העולם האמיתי. לדוגמה, אפליקציית AR יכולה לכסות מידע על מוצר או מחירי מבצע על אובייקט שלפניך; זה עוזר לך לקבל החלטות טובות יותר לגבי רכישות וחוסך לך זמן על ידי ביטול הצורך בחיפושים מרובים באתרים שונים.

התקדמות עם AI

עתיד השיווק כאן וזה לא מה שהיית מצפה. השינוי הגדול ביותר בחמש השנים הקרובות יהיה האופן שבו אנו מתקשרים עם הטכנולוגיה, כמו גם האופן שבו היא מתקשרת איתנו.

AI הולך לשחק תפקיד עצום בחיינו - וזה כולל שיווק. צ'אטבוטים מונעי בינה מלאכותית יוכלו לעזור ללקוחות למצוא את מה שהם צריכים מהר יותר מאי פעם ולהציע המלצות על סמך רכישות קודמות והרגלי גלישה. למעשה, על פי מחקר אחד של Forrester Research Inc., עד שנת 2021 יותר ממחצית מכל האינטראקציות עם הלקוחות יתבצעו באמצעות אפליקציות חיפוש קולי או הודעות (כמו Facebook Messenger). המשמעות היא שאם אתה רוצה שהלקוחות הפוטנציאליים יבחינו במוצרים או בשירותים של העסק שלך, תצטרך דרך יעילה עבורם לתקשר עם המוצרים/שירותים האלה באמצעות פקודות קוליות במקום להקליד טקסט בשורת החיפוש של Google!

סיכום

אנו חיים בזמנים מרגשים, שבהם טכנולוגיות חדשות משנות את הדרך בה אנו חיים ועובדים. שיווק אינו יוצא דופן למגמה זו וחשוב לחברות להתעדכן בהתפתחויות אלו אם הן רוצות להקדים את מתחרותיהן.

שיתוף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים