הפסיכולוגיה מאחורי העוקבים באינסטגרם: מה גורם לאנשים לעקוב אחרי חשבונות

ככל שיש לך יותר עוקבים באינסטגרם, כך אתה פופולרי יותר. זה נראה כמו נתון. אם אתה רוצה להיות פופולרי באינסטגרם, זה עוזר להשיג כמה שיותר עוקבים. אבל אני לא כאן כדי לומר שכל זה שגוי: זה פשוט הטבע האנושי! כולנו מונעים על ידי תשומת לב ותגמולים, אז זה הגיוני שנמשך לאינסטגרם - ולפלטפורמות מדיה חברתית אחרות - מלכתחילה. למעשה, ישנן כמה סיבות פסיכולוגיות מעניינות למדי שבגללן אנו נמשכים לפלטפורמות הללו מלכתחילה - ומה גורם לנו להמשיך לחזור לעוד

 

מבוא

ככל שיש לך יותר עוקבים באינסטגרם, כך אתה פופולרי יותר. זה נראה כמו נתון. אם אתה רוצה להיות פופולרי באינסטגרם, זה עוזר להשיג כמה שיותר עוקבים. אבל אני לא כאן כדי לומר שכל זה שגוי: זה פשוט הטבע האנושי! כולנו מונעים על ידי תשומת לב ותגמולים, אז זה הגיוני שנמשך לאינסטגרם - ולפלטפורמות מדיה חברתית אחרות - מלכתחילה. למעשה, ישנן כמה סיבות פסיכולוגיות מעניינות למדי שבגללן אנו נמשכים לפלטפורמות הללו מלכתחילה - ומה גורם לנו להמשיך לחזור לעוד (גם אם אנו יודעים עמוק בפנים שהן לא טובות לנו). בואו נסתכל על כמה התנהגויות נפוצות מאחורי הסיבה שאנשים עוקבים זה אחר זה בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם

עוקבים הם מדד לפופולריות של מישהו.

עוקבים באינסטגרם הם מדד לפופולריות של מישהו. ניתן להשתמש בהם כדי לקבל תשומת לב, אימות ותמיכה.

תשומת לב: העוקבים נתפסים לעתים קרובות כמדד לערך שלך כמשתמש באינסטגרם. ככל שיותר אנשים עוקבים אחריך, הפוסטים שלך חייבים להיות טובים יותר! אם למישהו יש עוקבים רבים אבל התוכן שלו לא גדול (או אפילו טוב), אותו אדם יאבד אמינות בעיני משתמשים אחרים שמסתכלים על הפיד שלו. לעומת זאת, אם יש להם מעט עוקבים אבל תמונות/סרטונים באיכות גבוהה באופן עקבי, הם יראו כמשאב מהימן לקבלת השראה או לימוד טכניקות חדשות בצילום/יצירת וידאו.

אימות: העובדה שהרבה אנשים "אוהבים" את התמונות שלך נותנת לנו ביטחון שמה שאנחנו עושים נכון - שהמסר שלנו מהדהד עם אחרים בצורה כלשהי; זה מאמת את הדימוי העצמי שלנו כראוי מספיק לתשומת לבם של אחרים; זה מרגיע אותנו כשאנחנו מרגישים לא בטוחים לגבי עצמנו כי תמיד יש מישהו שמוכן לתת לנו משוב חיובי באתרי מדיה חברתית כמו אינסטגרם :)

תמיכה: כשאנחנו מפרסמים משהו באינטרנט ושואלים שאלות על נושאים הקשורים לבעיות נפשיות כמו דיכאון או הפרעות חרדה, לפעמים אנשים מגיבים עם עצות מההתנסויות שלהם, מה שעוזר לי להרגיש פחות לבד בזמנים קשים כמו אלה."

עוקבים עוזרים לך להרגיש נתמכים.

כשמישהו עוקב אחריך, זה כאילו הוא אומר "אני אוהב את מה שאתה עושה ורוצה לראות יותר מזה." אולי תחשוב שזו מחווה קטנה; אחרי הכל, לעקוב אחר מישהו לא דורש הרבה מאמץ או מחויבות מצידו (בהשוואה לאהבת משהו). אבל העוקבים עדיין חשובים כי הם מראים שאחרים תומכים במה שאתה עושה ומאמינים בעבודה שלך - וזה יכול לעשות את כל ההבדל כשמנסים לשמור על מוטיבציה כשהדברים מתקשים.

בעקבות ההמון יש אימות חברתי.

כשאתה עוקב אחר מישהו באינסטגרם, זו דרך להרגיש שייך. זה אחד הצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר: להרגיש שאנחנו חלק ממשהו גדול מאיתנו. כשאנשים רואים שאנשים אחרים שהם מעריצים עוקבים אחר מישהו אחר, הם רוצים לעשות את אותו הדבר כי זה גורם להם להרגיש מאושרים ומקובלים על ידי בני גילם.

זה יכול להיות גם פחד מדחייה - אם כולם עושים את זה, אז אולי גם אני צריך! זה חוזר לצורך שלנו באימות חברתי ובקבלה מאחרים כדי שלא רק נרגיש טוב עם עצמנו אלא גם נמנע מלהרגיש רע עם עצמנו (כלומר, "אם כל החברים שלי עושים את הדבר הזה, אז אולי משהו לא בסדר איתי אם אני לא עושה את זה").

לעקוב אחר מישהו שאתה מעריץ יכול לגרום לך לרצות להיות כמוהו.

לעקוב אחר מישהו שאתה מעריץ יכול להיות דרך ללמוד ממנו. אולי יש להם דברים שאתה רוצה, או אולי הם מהווים השראה. אתה יכול לעקוב אחר מישהו כי הוא עושה משהו שאתה נהנה ורוצה להיות חלק מהמסע שלו, או אולי זה בגלל שהם חולקים תחומי עניין ותשוקות דומים כמוך.

תהיה הסיבה אשר תהיה, ישנם מספר יתרונות הנלווים למעקב אחר אחרים באינסטגרם:

לולאת המשוב החיובי של אינסטגרם ממכרת.

הפסיכולוגיה מאחורי עוקבים באינסטגרם ממכרת. כשאתה מפרסם תמונה ומקבל לייקים, זה מרגיש טוב! אתה מרגיש שהתמונות שלך שוות משהו. אתה רוצה יותר מהמשוב החיובי הזה, אז אתה מפרסם יותר תמונות. ככל שמספר העוקבים שלך גדל, כך גם תחושת האימות: "אני אמן!" ואז מגיעה חיזוק נוסף לביטחון: "יש לי מעריצים!" מה שמוביל לעוד יותר פרסום ולייקים - וכן הלאה עד שנקלע למעגל בלתי ניתן לעצירה של אימות עצמי באמצעות לייקים (או ציוצים מחדש) ברשתות חברתיות.

לולאת המשוב החיובי היא תופעה פסיכולוגית המתרחשת כאשר שינויים קטנים בפלט גורמים לשינויים גדולים בקלט לאורך זמן - לדוגמה, אם בכל פעם שאתה רושם משהו על הנייר או מקליד בתוכנת מעבד וורד כמו Microsoft Word (שהשתמשתי בה בעבר מעבר ל-Google Docs), אז המילים הללו הופכות גלויות תוך שניות מכיוון שהן נשמרו בזיכרון המחשב ללא צורך בפעולה נוספת ממני לאחר לחיצה על שילוב מקשים Ctrl+S תוך הקלדה בזעם מהר ככל האפשר כדי לא לפספס אף אחד הזדמנות כל שהיא שכן כל שנייה חשובה כשמנסים מספיק חזק...

בני אדם הם יצורים חברתיים ואנחנו מונעים על ידי תשומת לב ותגמולים, אז זה לא פלא שאנחנו נמשכים לאינסטגרם מלכתחילה!

יש הרבה סיבות שאנשים לוחצים על כפתור המעקב הזה. עבור חלק, זו דרך למדוד פופולריות. עבור אחרים, מדובר בתחושת תמיכה על ידי אלה שהלכו לפניהם - או לפחות מרגישים שהם חלק ממשהו גדול מהם.

למעשה, ישנם מחקרים רבים שמראים כיצד אנשים מחפשים אימות חברתי מעמיתיהם (ואפילו מפורסמים) בפלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם וטוויטר. זה יכול לבוא בצורה של לייקים או ציוצים מחדש לציוצים; לבבות לתמונות אינסטגרם; תגובות על פוסטים בפייסבוק - אתה שם את זה!

ככל שיש לך יותר עוקבים, כך גדל הסיכוי שתשיג יותר עוקבים בעצמך כי אנשים אחרים יראו כמה פופולרי החשבון שלך וירצו להצטרף גם לכל הכיף הזה! וברגע שמישהו מתחיל לעקוב אחריך בחזרה...אתה יודע מה קורה אחר כך? לולאת משוב חיובי!

סיכום

שלא תבין אותי לא נכון, אני לא אומר שאתה צריך לצאת ולרכוש לעצמך המון עוקבים. אני רק אומר שאם אתה רוצה להגדיל את המעקב באינסטגרם שלך באופן אורגני, אז חשוב להבין מה מניע אנשים באופן כללי - ובני אדם הם יצורים חברתיים! אז אם המטרה שלכם היא לבנות קהל בפלטפורמה הזו (ומי לא היה רוצה?), אז שקול להשתמש בכמה מהטקטיקות הפסיכולוגיות האלה בעצמך. אחרי הכל, ככל שיותר אנשים עוקבים אחריך (או יאהבו את מה שהם רואים), כך גדל הסיכוי שהם יהיו נוטים לעשות זאת שוב בפוסטים עתידיים - ובכך ליצור לולאת משוב חיובית שתעזור להגביר את המעורבות באופן כללי."

 

 

שיתוף:
תגובות והערות: (0)
יש להזין שם
יש להזין הערה
Sidebar חשבון תפריט מועדפים